laatste dingen voor vertrek - Reisverslag uit Moordrecht, Nederland van braziliegroep2009 - WaarBenJij.nu laatste dingen voor vertrek - Reisverslag uit Moordrecht, Nederland van braziliegroep2009 - WaarBenJij.nu

laatste dingen voor vertrek

Door: Ria van Bueren-BLonk

07 Juli 2009 | Nederland, Moordrecht

gisteravond zijn wij bij elkaar geweest om de laatste dingen voor ons vertrek naar Brazilië te bespreken en om gelijk de gekregen goederen (zoals voetbalkleding, stroopwafels, speelgoed, bidons, rugzakken, werkkleding enz.) onderling te verdelen. Met elkaar hebben we heel wat weten te verzamelen en gelukkig, ieder van ons mag 2x 23 kg. aan bagage meenemen en daarbij nog eens 5 tot 8 kg. handbagage. Moet gaan lukken, toch ? We hebben er erg veel zin in en worden al een beetje 'zenuwachtig' daarom kijken we uit naar ons vertrek!

Maar voor het zover is hebben we nog één laatste actie te gaan. Er moeten in de manege, waar Emmelie en Anouk paardrijden, namelijk nog 49 paardestallen geverfd gaan worden waar wij, voor de straatkinderen, dan weer een leuk bedrag mee kunnen verdienen. Voor ons een mooie gelegenheid om gelijk wat te oefenen en een beetje op elkaar ingespeeld te raken. Want verven zullen we in Brazilië ook moeten gaan doen, dan is het toch handig om van elkaar te weten wat je in huis hebt ? (hihihi).
Maar gelukkig dit zit wel goed. We hebben de afgelopen maanden ontdekt dat wat de een niet weet, weet de ander weer en met elkaar hebben we zo dan ook heel wat kwaliteit in huis!

Nieuwsgierig geworden naar onze kwaliteiten? Blijf ons dan volgen de komende weken zodat u zich zelf hiervan kunt overtuigen!

• 07 Juli 2009 - 10:58

Martijn:

Mooi stukje! Ik zat net te denken: het gaat toch niet zo zijn dat de jongsten van de groep alle bagage moet sjouwen he? ;)

• 07 Juli 2009 - 11:15

Emmelie:

He Ria,

Leuk geschreven zeg!
    Ik heb vanmorgen alle spullen uitgepakt en in zakjes gedaan.. Het wordt nu wel heel erg spannend allemaal :D

Tot donderdag!

• 07 Juli 2009 - 14:20

Edu:

Leuk hoor.
    Doen jullie voorzichtig in de favela’s. Door is een agent zelfs z'n leven niet veilig. Heel veel plezier

• 07 Juli 2009 - 15:45

Martijn:

Gelukkig zijn wij geen agenten. We worden trouwens begeleid door REMER, dus het gaat helemaal goedkomen.
    Maar bedankt voor je reactie, collega!

• 08 Juli 2009 - 06:22

Loukie:

Ja, ja, het gaat nu echt gebeuren. Ria, je bewoord het goed.De gang staat al vol! Gelukkig hebben we allemaal wieltjes onder onze bagage, Martijn, maar toch? Veel succes met schilderen! Jammer dat ik er niet bij kan zijn.